Hoofdpijn en Migraine

Iedereen heeft wel eens last van hoofdpijn. Maar wat wil die hoofdpijn nu net zeggen en wat is het verschil tussen spanningshoofdpijn en migraine. Maar bovenal hoe kan je dit aanpakken!? Onder spanningshoofdpijn kunnen we heel wat vormen van hoofdpijn klusteren en bij migraine kunnen dokters activiteit in de hersenen bekijken. Spanningshoofdpijn Migraine Pijn kan halfuur tot dagen aanhouden Pijn aanval die 1 dag tot 3 dagen kan aanhouden Knellende pijn (band rond je hoofd Bonzende pulserende pijn (meestal aan 1 kant) Zonder misselijkheid of braken Gaat vaak gepaard met overgeven en duizeligheid Kan gepaard gaan met gevoeligheid licht en geluid Overgevoeligheid aan licht en geluid Begint met aura (tunnelvisie, wazig beeld, zien van vlekken) Pijn word niet erger bij inspanning Pijn verergerd bij inspanning Geassocieerd met stress, vermoeidheid, verkeerde houding Bij spanningshoofdpijn kunnen de klachten verminderd worden door beweging en massagetechnieken. Dit kan vaak dezelfde dag nog overgaan. Denk hier bij aan triggerpoint massage en massage van spanningsgebied nek en schouders. Bij migraine is dit net wat moeilijker, vaak is in eerste plaats ontprikkeling en rust bij aanval nodig. Op langere termijn kan er ook gewerkt worden aan spanningsplaatsen rond schouders en nek doormiddel van massage technieken (triggerpoint). Wat belangrijk te weten is, dat je lichaam altijd een balans zoekt. In beide gevallen is je lichaam uit balans. Indien vorige punten niet werken, kan het interessant zijn om dieper te gaan kijken naar de oorzaken. Migraine kan ook een oorzaak hebben in voeding, immuunsysteem of in het orthopatisch systeem (slaap en stress). Indien je klachten niet opgelost geraken, aarzel niet om met ons contact op te nemen! We willen je graag vertellen welke technieken die je zelf kan toepassen om hoofdpijn en migraine vrij te blijven! Info@improvemalle.be