Algemene voorwaarden

Toepassingsgebied

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod binnen IMPROVE en hebben betrekking op alle overeenkomsten voor producten en/of diensten die met de klant worden gesloten. Iedere afwijking op deze voorwaarden moet uitdrukkelijk en schriftelijk gebeuren tussen de partijen. Andere personen en entiteiten dan de klant zijn uitgesloten van het toepassingsgebied van deze algemene voorwaarden.

Totstandkoming overeenkomst

De overeenkomst tussen de klant en IMPROVE komt tot stand van zodra de klant al dan niet schriftelijk akkoord gaat met het voorgestelde plan. De aanvaarding van het aanbod door de klant houdt eveneens de aanvaarding in van (i) deze algemene voorwaarden en (ii) van de huisregels waarvan de klant voorafgaand kennis heeft genomen.

Duur en einde van de overeenkomst

De overeenkomst wordt gesloten voor de duur bepaald in de individuele overeenkomst. Indien de duur wordt uitgedrukt in een aantal trainingen of sessies dan eindigt de overeenkomst in principe na voltooiing van de laatste training of sessie, tenzij de overeenkomst wordt verlengd door aankoop van bijkomende producten en/of diensten. Beweegplannen worden altijd automatisch verlengd. Hoe dan ook blijven de bepalingen uit de overeenkomst en de algemene voorwaarden van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd. Voor de beweegplannen: Indien u wegens fysieke omstandigheden voor een langere periode (minimaal één maand) de overeenkomst niet kan nakomen, kan deze gepauzeerd worden op voorwaarde dat uw fysieke ongeschiktheid gestaafd wordt met een geldig (Belgisch) doktersattest. Voor personal training: Indien u wegens fysieke omstandigheden de persoonlijke afspraak niet kan nakomen, zal u slechts de helft van uw consult moeten betalen, op voorwaarde dat uw fysieke ongeschiktheid gestaafd wordt met een geldig (Belgisch) doktersattest. Bij ernstige of herhaaldelijke schending van de voorwaarden en/of de huisregels of ander onaanvaardbaar gedrag, kan IMPROVE u de toegang weigeren tot de studio en uw lidmaatschap of boekingen beëindigen zonder teruggave van enige betaling en zonder dat uw betalingsverplichting voor uw verdere contractduur van de huidige periode vervalt. Tevens kan IMPROVE een schadevergoeding eisen bij schade, in welke vorm dan ook.

Algemene intake en vervolg

Wanneer u informatie wenst over onze werking starten we met een informatief gesprek. Dit eerste informatief gesprek is gratis. Vanaf de 2e afspraak of wanneer er een prestatie buiten louter en alleen informatie over de werking wordt gegeven, bent u ten alle tijde verplicht om onze diensten te betalen. Bij de start werken we telkens met een waarborg. Met dit bedrag heeft u uw eerste prestatie betaald.

Prijzen

De prijzen van de producten en diensten zijn de prijzen die zijn vermeld op de prijslijst en de individuele overeenkomst op het moment dat de klant de overeenkomst sluit.

Betaling

Bij afsluiting van de overeenkomst wordt een factuur opgemaakt voor de desbetreffende producten en/of diensten. Deze factuur dient betaald te worden binnen de aangegeven betalingstermijn. Bij niet-betalen van eender welk product en/of dienst zal u een eerste keer kosteloos aangemaand worden om het nodige te doen. Indien het verschuldigde bedrag niet binnen de 30 dagen na de vervaldatum door IMPROVE is ontvangen wordt er 10% verwijlinterest berekend per laattijdige, bijkomende maand en

een administratieve kost van 150 EUR. Is de boeking na 60 dagen na vervaldatum nog niet betaald met bijhorende bedragen, wordt u geen toegang meer verleend in de studio en blijven alsnog bovenstaande betalingsverplichtingen gelden totdat uw schulden zijn vereffend. Vanaf dan schakelen wij ook de hulp in van externen.

Annuleren en/of herroepen

De klant heeft het recht om de afspraak zonder opgave van een reden en zonder kosten te annuleren, 48u vóór de aanvang van de uitvoering van de overeenkomst. Indien de overeenkomst de levering van een product (géén dienst) betreft, heeft de klant het recht om de overeenkomst zonder enige reden te herroepen gedurende een termijn van veertien (14) dagen na ontvangst van het product door de klant. Wanneer u een product terugbrengt, zal u te allen tijde een terugbetaling krijgen in een vorm van een waardebon. Wij zullen nooit een betaling terugstorten.

Aansprakelijkheid en risico’s

IMPROVE en onze medewerkers zijn niet aansprakelijk voor materiële of immateriële schade als gevolg van een ongeval of letsel dat je bij ons oploopt en bij het gebruik van onze apparatuur, als uitzondering letselschade veroorzaakt door doen of nalaten van IMPROVE, indien je dit kan aantonen. Het gebruik van de faciliteiten is op eigen risico. Daarnaast adviseren wij om geen waardevolle zaken mee te nemen. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van je eigendommen, met uitzondering van gevallen veroorzaakt door opzet of grove schuld van IMPROVE. Voor al uw waardevolle spullen zijn er lockers voorzien die je kan gebruiken op eigen risico. Het beoefenen van sport kan risico’s met zich meebrengen. Je bent bij ons verzekerd voor sportongevallen. Je blijft echter zelf altijd verantwoordelijk voor de manier waarop je sport en de keuzes die je daarbij maakt. Bij twijfel over fysieke condities, raden we je aan om advies in te winnen van een arts of specialist om te bepalen wat voor jou de juiste en haalbare manier van bewegen is.

Klachten

Bij klachten kan je contact opnemen met de verantwoordelijke van IMPROVE, Beate Hofkens (mondeling of via e-mail). Mocht dit onvoldoende resultaat opleveren, kan je ook contact opnemen met de volgende entiteit om het geschil buiten de rechtbank te regelen:

Consumentenombudsdienst
North Gate II Koning Albert II-laan 8
bus 1 1000 Brussel
contact@consumentenombudsdienst.be
T +32 2 702 52 00
F +32 2 808 71 20.

Ook kan je als klant klacht indienen bij het door de Europese Unie ter beschikking gestelde online platform voor geschillenbeslechting, http://ec.europa.eu/odr. In dat geval moet de klacht gestuurd worden naar de volgende entiteit:

Europees Centrum voor de Consument België
Hollandstraat 13
1060 Brussel
odr@eccbelgium.be
T +32 2 892 37 12.

Verwerking van persoonsgegevens

IMPROVE verwerkt de persoonsgegevens van de klant uitsluitend in overeenstemming met de Privacyverklaring. Daarnaast wenst IMPROVE te benadrukken dat alle medewerkers gebonden zijn door een discretieplicht.

Varia

IMPROVE kan deze algemene voorwaarden te allen tijde wijzigen en zal eventuele wijzigingen tijdig kenbaar maken aan de klant. De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling uit de overeenkomst met de bijhorende algemene voorwaarden zal de geldigheid niet aantasten van het rest de bepaling of de rest van de overeenkomst met de bijhorende algemene bepalingen.

Toepasselijk recht

Alle geschillen die voortvloeien uit de door IMPROVE gesloten overeenkomsten zijn uitsluitend onderworpen aan Belgisch Recht, waarbij de Rechtbanken van het Arrondissement Antwerpen exclusief bevoegd zijn.

Specifieke voorwaarden groepslessen en beweegplannen

Voor de groepslessen werken we met een aangepaste intake voor de groepslessen, dit om kwaliteit binnen IMPROVE te waarborgen en om blessures te vermijden en iedereen pijnvrij te laten bewegen. De intake is verplicht en de kosten hiervan zijn inbegrepen in de inschrijfkosten. Inschrijven voor de groepslessen gebeurt door het volledig invullen van het inschrijfformulier dat verkrijgbaar is, enkel en alleen in de studio zelf. Bij mondeling overeenkomst van een beweegplan kan u ook digitaal ondertekenen ter plekke in de studio of een digitale contract handtekenen via mail. Het beweegplan dat u kiest via het inschrijfformulier, gaat in vanaf de datum dat de (mondelinge) overeenkomst of de datum die uitdrukkelijk is overeengekomen met IMPROVE. Er kunnen uitzonderingen ingevoerd worden door ons, wanneer er een wachttijd is om ingeschreven te worden. U wordt dan elektronisch op de hoogte gehouden wanneer uw starttijd in kan gaan. M.u.v. EGYM kunnen groepslessen geannuleerd worden wanneer er 90 minuten voor de aanvang minder dan 3 mensen deelnemen. Controleer dus steeds uw aanmelding. Voor de groepslessen met beurtenkaarten, werken wij met credits. Een beurtenkaart blijft 6 maanden geldig vanaf aankoop. Het systeem werkt voor beweegplannen en beurtenkaarten automatisch, waardoor wij dus geen wijzigingen kunnen doen. Om kwaliteit te waarborgen, werken wij met maximaal aantal sporters per les. Hierdoor zijn de plekken beperkt en wordt er speciaal voor u een plek gereserveerd. Afzeggen van een groepsles kan kosteloos(beurtenkaart) tot 24u voor aanvang van de les. Binnen een beweegplan worden laattijdige annulaties door ons bijgehouden. Wanneer wij merken dat u 3 keer per 4 weken laattijdig annuleert en hierdoor plek vast houdt voor anderen, wordt dit beboet met €35. Dit wordt automatisch gedomicilieerd de eerst volgende maand en u bent verplicht om dit te betalen. Gebeurt dit 3 keer per kalenderjaar, dan wordt de toegang tot de studio geweigerd. Een opzegging van uw beweegplan dient steeds schriftelijk te gebeuren. Elk beweegplan heeft een termijn: minimaal 3 maanden, 12 maanden en 18 maanden. Afhankelijk van welke termijn u heeft gekozen, loopt uw contract gedurende deze periode en uw contract wordt automatisch verlengd. Na deze periode kan u maandelijks opzeggen. Elk beweegplan kan u één maand per kalenderjaar pauzeren. Een opzegging gebeurt ten minste één volle kalendermaand voor het einde van uw annulatie van uw beweegplan. Na een opzegging blijft uw eenmalige inschrijvingsgeld 6 maanden geldig. Start u nadien opnieuw dan moet u opnieuw een eenmalige inschrijvingskost betalen als u opnieuw wenst in te schrijven. Bij stornering van uw domiciliëring, zijn er van onze bank, kosten verbonden. Deze rekenen wij door naar u en u zal daarom een boete betalen dat bedraagt €15 per stornering, bij stornering voor de tweede keer bij hetzelfde factuur komt er een administratieve kost van €35 bij. Indien u uw toegangsbandje verliest, dient u dit onmiddellijk te melden aan IMPROVE en betaalt u €5 voor een nieuw bandje.

Specifieke voorwaarden personal training en 1-1 begeleiding

Een individuele afspraak kan tot 48u voor aanvang kosteloos worden geannuleerd. Indien u laattijdig annuleert én een geldig doktersattest kan voorleggen, zal er 50% van het afgesproken tarief in rekening worden gebracht. Sturen naar het algemene IMPROVE nummer in de weekends, worden pas gelezen op maandagochtend. Dit is ook een laattijdige afmelding. Bij intake ontvang je zijn/haar gsm-nummer. Annuleren gebeurt bij voorkeur rechtstreeks bij de eigen coach. Indien je deze niet hebt ontvangen, kan je deze altijd vragen. Bij personal training, krijgt u een korting op beweegplannen. Zolang u personal training volgt en wekelijks minimaal één afspraak hebt (80% van de tijd), dan heeft u recht op deze korting. Op het einde van het kalenderjaar worden er, indien nodig, eindfacturen opgemaakt.

Heeft u vragen? Neem dan contact op via info@improvemalle.be.